transport caini, transport catei, transport caini international, transport catei international, transport pisici, transport pisici international, transport animale, transport animale de companie, transport caini anglia, transport caini germania, transport caini olanda, transport caini franta, transport caini belgia, transport caini pret, transport pisici germania, transport pisici anglia, transport animale anglia, transport animale germania, transport caini romania

Ghid Online pentru Offline :-)
Aboneaza-te acum la newsletter-ul "ArtSpirit"!

Prima pagina Flux RSS
Doar viata pe care o traim pentru altii este o viata ce merita sa fie traita. (Albert Enstein)

Afacerile din constructii, mici sau mari, pot gasi aliati de incredere

Este greu sa faci totul singur ca firma in domeniul constructiilor, mai ales pe o piata cu suisuri si coborasuri, in care trebuie sa iti gestionezi foarte bine toate resursele pentru a pastra un nivel cat mai bun de profitabilitate - esenta oricarui [...]

mai mult







Amenajarile interioare cu tavan polistiren, o nota de eleganta pentru casa ta

In ultimii ani utilizarea polistirenului in amenajari interioare a capatat o popularitate foarte mare. Acest material nu este utilizat numai pentru a reda farmecul de odinioara al caselor vechi, dar este si o solutie foarte buna pentru constructiile [...]

mai mult



Generatoare de curent pentru spatii de birouri - solutia de rezerva

Exista multe IMM-uri in Romania, printre care companii medii care activeaza in diverse domenii si care au cel putin o echipa de cateva persoane cu activitate de birou, eventual in paralel cu alte departamente. Poate fi vorba de firme din IT&C, de [...]

mai mult



Platforma de cumparare bitcoin Romania sau piata monetara a viitorului

Piata muncii a trecut printr-o adevarata revolutie in ultimul timp. Schimbarile sunt menite sa urgenteze angajarea, fiindca nevoia de mana de lucru cunoaste o dinamica fara precedent. In timp ce angajatorii au nevoie de salariati bine pregatiti, oamenii [...]

mai mult



Nu te mai stresa atat sa te imbolnavesti, noi, AGS cumparam electronice cu plata pe loc!

Stiu ca ti-e greu! Ai impresia ca noi, cei care avem bani si ii scoatem sa ii dam cu imprumut sau cand tu vii cu obiectele de valoare la amanetat am fost bogati de cand ne stim, adica de la nastere.Nu este asa! Munceste omul toata viata, pune pe roate o [...]

mai mult



Masajul Tantra - o călătorie incredibilă, de neuitat, pentru corp și minte

Atunci când cineva aude cuvântul Tantra, adesea se duce cu gândul direct la sex. Și la promisiunea unei sexualități sacre, a masajelor erotice sau a tehnicilor prin care se urmărește obținerea a mai multă plăcere... Tantra este [...]

mai mult



Vanzari si marketing cu ajutorul serviciilor de call center

Pentru consumatori, call center este acel serviciu de relatii cu clientii unde suni de obicei cand ai o problema, o neclaritate sau pur si simplu ai nevoie de o informatie. De obicei exista call center la orice furnizor de servicii (financiare, de [...]

mai mult



De ce este recomandat un sistem de incalzire prin pardoseala?

Pentru a putea avea confort si pe timpul iernii este necesar ca locuinta in care stam sa fie dotata cu un sistem de incalzire cat mai performant. Sistemul de incalzire prin pardoseala este in acest moment unul dintre cele mai utilizate sisteme pentru [...]

mai mult



Arta si eficienta in productie audio - video

Vedem la TV si online / ascultam la radio o multime de spoturi audio - video si respectiv audio, cu diverse scopuri - de obicei de informare pura sau de informare in scop publicitar (promovare). Unele productii ne sunt pe plac prin importanta mesajului. [...]

mai mult



Cel mai bun producator paleti plastic

Umezeala compromite totul. Nu este neaparata nevoie sa intre apa in depozit, sa fie compromise produsele pentru care s-a muncit atat de mult si care valoreaza enorm.Sa ne gandim la faina! Din ea facem painea cea de toate zilele, covrigii hranitori, dar [...]

mai mult



Degeaba mai plangi...

Trecerea in nefiinta a unei persoane dragi ne doare dincolo de cuvinte. E greu sa descrii cat de dezradacinat te simti, cand iti mor parintii care te-au iubit dintotdeauna neconditionat si au fost scuturile tale in fata greutatilor si nedreptatilor [...]

mai mult



Optimizarea SEO - pariul care trebuie neaparat castigat in e-commerce

Daca ai un magazin online sau daca planuiesti sa lansezi unul, trebuie sa stii ca optimizarea SEO este probabil cel mai important pariu ce trebuie castigat in aceasta aventura e-commerce. Trebuie desigur sa rezolvi multe alte nevoi, insa de SEO poate sa [...]

mai mult






Salome de Richard Strauss, pusa in scena de doi romani la Opera din Madrid

 Drama lirică "Salome", compusă de Richard Strauss după libretul lui Hedwig Lachmann, scris pe baza piesei omonime a lui Oscar Wilde, este noua producţie-vedetă a Operei din Madrid (Teatro Real), realizată în colaborare cu Teatrul Regio din Torino şi Maggio Musicale din Florenţa, transmite corespondentul Agerpres, Ruxandra Constantinescu.

Creaţia dispune de una dintre cele mai de valoare distribuţii, cu participarea unora dintre cei mai buni artişti, iar echipa îi adună pe câţiva dintre cei mai apreciaţi profesionişti din lume: alături de dirijorul Jesus Lopez Cobos şi regizorul Robert Carsen, scenograful Radu Boruzescu şi costumiera Miruna Boruzescu completează formaţia, în cadrul celei mai recente şi moderne mise-en-scene a operei menţionate - şi a unei interpretări cel puţin deosebite, a creaţiei cu care Oscar Wilde a şocat la sfârşitul secolului 19.

"Salome" apare pentru prima oară în această nouă etapă a Operei din Madrid (redechisă cu numai 12 ani în urmă) şi propune, tocmai prin prisma creaţiei lirice extrem de complicate, foarte exigente cu soliştii şi orchestra deopotrivă, o operă care începe cu disonanţe, care rupe cu tot ceea ce însemna acest stil la momentul premierei. Canadianul Robert Carsen vine cu ideea unei producţii diferite de altele, ale sale, cu o viziune metaforică asupra lumii goale şi fără substanţă din vremurile biblice evocate, a unei societăţi cufundate în decadenţă - povestea unei "familii disfuncţionale, într-o societate distrusă spiritual". Carsen aminteşte că Wilde a scris această piesă cu intenţia de a şoca - "şi a reuşit: i s-a refuzat permisiunea de a fi jucată în Anglia, criticii au fost şocaţi de necrofilie, de aluziile sexuale, de atmosfera exotică şi perversă din piesă".

Cu toate acestea, regizorul canadian spune că Salome este de înţeles în două moduri: prinţesa este fie un monstru, "ce ar merita să fie strivit ca o muscă, la sfârşit, aşa cum cer prietenii lui Herod, tatăl ei vitreg, şi ai Herodiei, mama ei" - fie, aşa cum interpretează Strauss povestea: "o victimă a unor părinţi imposibili, cărora nu le pasă de ea. Mama ei şi tatăl vitreg i-au ucis tatăl, nu a fost crescută deloc cum trebuie, astfel că îi lipseşte complet orice valoare morală ori spirituală - ei sunt sunt singurele modele pe care ea le are". În prima replică pe care o rosteşte, chiar Salome se întreabă: "de ce soţul mamei mele se uită aşa la mine, nu e ciudat să mă privească aşa, şi ea să accepte?". Astfel, Salome spune din primele vorbe cât de distrusă, pervertită, anormală, lipsită de moralitate este întreaga atmosferă, casa în care creşte. Iar echipa artistică a ales să spună povestea prinţesei Salome la Opera din Madrid cu o aducere în vremuri moderne, şi o mise-en-scene la cazinoul Caesar's Palace din Las Vegas: pentru că "ne-a permis să ne folosim de tot felul de elemente romane şi egiptene (la acest cazino personalul chiar poartă costume biblice, precum în vremurile evocate în piesă, n.r.) şi de ideea uriaşelor sume de bani păstrate în subsolul acestuia".

"Alături de Radu şi Miruna Boruzescu, am vrut să găsim o lume în care să se petreacă o parabolă a epocii noastre", spune Carsen, explicând că, "dat fiind faptul că personajele sunt create într-o anume manieră, pe baza unora biblice ori istorice, am vrut să ne folosim tocmai de aceste referinţe, punând accentul în acelaşi timp şi pe calităţile kitsch ale operei". Potrivit lui, opera cuprinde suficient de mult din acest kitsch, poate chiar intenţionat: "reiese din nuanţele sunetelor lui Strauss (...) iar opera are suficiente componente ironice, dramatice, şi muzicale, totodată". Alături de Radu şi Miruna Boruzescu - "minunaţii colegi români" - Robert Carsen spune că a reuşit să creeze acest monstru - "Salome". Regizorul canadian vorbeşte şi despre scena finală, în care Strauss enunţă de fapt dilema morală în faţa căreia este adus publicul invitat să privească execuţia lui Salome: "ce spune asta despre noi, publicul de la Opera din Madrid? Ce faci când te confrunţi cu ceva atât de pervers? Toţi trebuie să ne gândim la asta, şi de asta trebuie să punem în scenă un astfel de spectacol".

"La ora actuală, "Salome" dispune de cea mai bună distribuţie, şi de cei mai buni artişti", spune scenograful Radu Boruzescu, apreciind de asemenea că subiectul operei este unul foarte modern, iar punerea în scenă trebuia să fie pe măsură. Faptul că opera se joacă în luna aprilie la Teatro Real din Madrid, aproape în fiecare zi, însă cu toate biletele deja vândute - nu este de mirare pentru artiştii români: la câţi bani s-au pus în mişcare pentru o astfel de producţie, ar fi fost un eşec dacă nu s-ar fi vândut toate biletele, cred ei. Despre colaborarea cu Robert Carsen, unul dintre cei mai buni regizori de operă ai momentului, Radu şi Miruna Boruzescu spun că a fost una uşoară, dat fiind faptul că nu este prima oară când lucrează împreună. "La început, ne-a întâlnim noi cu regizorul", povestesc ei, explicând cum se petrec lucrurile: "vorbim până găsim o idee, se încropeşte o discuţie, cu imagini, cu idei - aici contează dacă ai ceva lucruri în comun cu regizorul, dacă există un sentiment de colaborare, pentru că nimeni nu primeşte ordine - după care începe perioada lungă în care ne ducem în atelier, desenăm, schiţăm, şi începe lupta, ca să creezi", povestesc ei.

Veniţi pentru prima oară la Madrid, pentru această colaborare, cei doi artişti români consideră că atmosfera de la Opera de aici este excepţională: "angajaţii sunt foarte primitori, e un teatru extraordinar, din punct de vedere tehnic, dar şi al personalului, care ajunge să îţi facă şi mici capricii: sunt foarte drăguţi şi binevoitori, încearcă să facă tot ce pot, ca să fim noi mulţumiţi", spune Miruna Boruzescu. Cuplul de români s-a stabilit în Franţa din 1973, unde s-a remarcat prin colaborări la producţii prestigioase, şi pentru care cea mai importantă carte de vizită a fost primul succes, înregistrat cu La princesse Turandot, la Teatrul Naţional din Chaillot. Ajunşi în Occident cu un contract, în perioada în care şi teatrul ori cinematografia românească erau "iradiate, eliberate de perioada 68 (...) nu am avut în niciun moment sentimentul ca suntem paralizaţi de emoţie: am intrat direct, şi important e cum deschizi prima uşă. Dacă ar fi fost un eşec, când te prezentai cu ceva, urma o serie neagră - însă cum a fost un lucru extrem de interesant, am putut după aceea să ne prelungim şederea", îşi mai aminteşte Radu Boruzescu.

Deşi au avut colaborări şi cu regizori români - între care Lucian Pintilie, Andrei Şerban, ori Liviu Ciulei - şi au încă solicitări de acasă, Miruna şi Radu Boruzescu spun că le este greu să le accepte. "Având contracte ferme în Occident, iar în România, neştiind cu precizie când începe ceva şi când se termină, am refuzat multe contracte, pentru că noi avem nevoie să fie totul bine stabilit - şi de aceea, ne-am rupt un pic". Cu toate acestea, ei au numai cuvinte de laudă pentru oferta culturală românească: "teatrul românesc e fantastic (...) funcţionează fantastic, are parte şi de un public formidabil, cunoscător", spun ei, amintind că acum, odată cu festivalurile de teatru, cu noile proiecte ale Teatrului Naţional din Bucureşti, cu actorii extrem de buni, nu mai este nevoie decât să se iasă un pic din vechile mentalităţi. "Nu talentele lipsesc în România", explică Radu Boruzescu - ci "partea administrativă e cam greoaie: la nivel politic trebuie făcute schimbări".

"În România, ai parte de duşuri scoţiene: când e cald, când e rece. Vezi un lucru faţă de care te entuziasmezi foarte tare, de care spui că numai noi românii suntem în stare şi că numai la noi în România se poate - iar alteori îţi zici că n-ai mai putea să trăieşti acolo pentru nimic în lume", explică Miruna Boruzescu. Pentru ea, sentimentele faţă de ţară, în situaţia lor, de români stabiliţi în străinătate, sunt un pic ciudate. "Într-un fel, am stat mai mult în Franţa decât în România - însă niciodată nu eşti francez sută la sută: reacţia este, oriunde te-ai afla, să spui că eşti român, stabilit în Franţa", mărturiseşte ea. "Cu toate acestea, România rămâne locul în care ne-am născut", explică şi Radu Boruzescu, evocând acum, după mai bine de treizeci şi cinci de ani petrecuţi în afară, "un sentiment special, regăsit tocmai acolo, în ţară: e sentimentul de efemer, de tristeţe, când îţi dai seama că încă unul dintre cunoscuţi s-a dus. De aceea, trebuie profitat de perioada asta pe pământ, pentru că lucrurile trec foarte repede".

Radu şi Miruna Boruzescu au studiat la Institutul de arte aplicate din Bucureşti, s-au stabilit în Franţa în 1973, iar în biografia lor figurează colaborări la The Metropolitan din New York, Opera din Amsterdam, Maggio Musicale din Florenţa ori Teatrul Bellini din Catania. Pentru regizorul canadian Robert Carsen au creat scenografia şi costumele la Macbeth, pentru Opera din Koln, Il trittico şi Richard al III-lea, la Opera din Amberes şi Faust, în Geneva.

 


Material furnizat de Agentia Nationala de Presa Agerpres



Aboneaza-te la newsletter-ul "ArtSpirit".

Lun Mar Mie Joi Vin Sam Dum
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031     

Decembrie 2019








Interviu cu Sorana Darclee Mohamad despre piesa de teatru E atat de rau ca-i bine

Cinema Patria alături de Sad Comedy ii invita pe cei interesati joi, pe 4 Decembrie, începând cu ora 19:00, la spectacolul ”E atât de rău că-i bine!”, în regia lui Octavian Strunilă. Producția prezintă o piesă [...]

mai mult

Cu sange rece, sezonul 6 la Diva - prezentare serial, actori si episoade

Lilly Rush, un detectiv inteligent care investighează crimele din Philadelphia, lucrează la cazuri închise - crime care nu au fost niciodată soluţionate. Produs de Jerry Bruckheimer Television, în colaborare cu CBS Productions şi Warner [...]

mai mult

Partener solutii hosting:


SimpliQ

ArtSpirit - un proiect:


Smart Press


E-mail: contact @ artspirit.ro


Copyright © 2010 Art Spirit | Web Design - DOW MEDIA | gazduire web - SpeedHost.ro