transport caini, transport catei, transport caini international, transport catei international, transport pisici, transport pisici international, transport animale, transport animale de companie, transport caini anglia, transport caini germania, transport caini olanda, transport caini franta, transport caini belgia, transport caini pret, transport pisici germania, transport pisici anglia, transport animale anglia, transport animale germania, transport caini romania

Ghid Online pentru Offline :-)
Aboneaza-te acum la newsletter-ul "ArtSpirit"!

Prima pagina Flux RSS
Iubirea iti acorda libertatea de care ai nevoie si te ajuta sa fii tu insuti. (Osho)

Primul tur virtual în Bucătăria Jamilei, lansat de Tefal

Tefal, lider mondial pe piaÈ›a vaselor de gătit, alături de Geanina Staicu Avram, cea mai cunoscută È™i urmărită creatoare de conÈ›inut pe segmentul culinar din România, È™i împreună cu agenÈ›ia de comunicare Saatchi & Saatchi, [...]

mai mult







Cum pare sa arate sectorul de constructii in urmatoarea perioada

Ai in plan sa construiesti o casa sau poate o cladire de birouri? Ai in plan sa asfaltezi zona din jurul vilei sau sa amenajezi un drum privat pe o proprietate? Poate chiar vrei sa investesti masiv in domeniu si te gandesti la dezvoltarea unui mic [...]

mai mult



Optimizarea SEO a unui magazin online este cheia succesului

Daca nu esti multumit de performantele magazinului tau online trebuie sa stii ca sunt multe masuri care se pot lua. Din fericire, promovarea online este mai eficienta si implica costuri mai mici decat alte modalitati traditionale de a [...]

mai mult



Investitia in scule si echipamente de calitate permite eficienta ridicata

Pentru cel mai bun randament in lucrari, orice meserias cunoaste faptul ca ai nevoie nu doar de abilitati si experienta, ci si de scule, unelte, echipamente capabile sa asigure performanta, ajungand la un nivel ridicat al eficientei. Daca esti [...]

mai mult



Pariuri pe candidatii la alegerile locale din Bucuresti: ce cote au Nicusor Dan si Gabriela Firea

În timp ce în media apar diverse sondaje de opinie cu privire la voturile din alegerile locale din 27 septembrie 2020, iar actorii politici principali susÈ›in sau nu credibilitatea unor astfel de date, iată că cei interesaÈ›i de acest [...]

mai mult



Various Brands inaugurează un nou magazin, în Shopping City Târgu Mureș

Various Brands, cunoscutul multibrand naÈ›ional cu capital 100% autohton, a inaugurat un nou magazin de articole sportive, în Shopping City Târgu MureÈ™, reÈ›eaua ajungând în prezent la 23 de unități situate în marile [...]

mai mult



Avantajele unei Agentii SEO

Printre multiplele avantaje ale internetului in ziua de astazi, este acela de a face o afacere online fara prea multe avize si contracte. Desigur un magazin online va trebui inregistrat, insa de multe ori, proprietarul magazinului nu va trebui sa detine [...]

mai mult



Renovari sau amenajari? Ia-ti ajutorul de la Helppy.ro!

Ca orice om care se apuca de un proces amplu de renovare sau de amenajare a locuintei, nu ai cum sa le stii sau sa le prezici pe toate astfel incat, la nevoie, sa ai la indemana toate masurile care te pot salva dintr-un impas neplacut. Si chiar si cu o [...]

mai mult



5 lucruri de care sa tii cont cand cauti cele mai bune centrale electrice

Incalzirea locuintelor personale depinde foarte mult astazi de tipurile de centrale electrice, pe care oamenii aleg sa si le cumpere. Este vorba despre dispozitive moderne, datorita carora nivelul de confort poate spori sau, dimpotriva, poate fi unul [...]

mai mult



Chiar si o boxa portabila accesibila poate fi extrem de utila

In prezent, tehnologia face parte din viata noastra, mai mult sau mai putin, insa ce este cert, este faptul ca aceasta ne face viata mult mai usoara si mai simpla. Cel mai bun exemplu de „minune tehnologica”, consta in telefoanele care ne [...]

mai mult



Aplica pentru un job videochat

“Tatal meu zideste case/Cocotat pe schele/El cu fruntea lui ajunge/Pana sus la stele.” Despre profesiile oamenilor s-a scris mult. M-au fascinat multe destine incepand cu cele ale oamenilor simpli si sfarsind cu cele ale marilor pictori sau [...]

mai mult



Escort-bucharest.ro sau experiente speciale

Asteptam sa ninga dintr-un moment in altul. Eram o gasca de baieti veseli, pregatiti de petrecere, dar fara fete frumoase, masina ar fi fost goala. O fata reuseste sa iti toarne o cupa de fericire in paharul vietii in fiecare clipa cand se uita la tine [...]

mai mult






Sufletul de cauciuc - expoziţie la Muzeul Triennale di Milano, 21 iunie - 24 iulie 2011

Pirelli îÅŸi dezvăluie "sufletul de cauciuc" în cadrul unei expoziÅ£ii al cărei curator este Fondazione Pirelli, găzduită începând cu 21 iunie ÅŸi până pe 24 iulie 2011 de către Muzeul Triennale di Milano.

“L’anima di gomma – Estetica e tecnica al passo con la moda” (“Sufletul de cauciuc. Estetică ÅŸi Tehnică în pas cu Moda") este titlul expoziÅ£iei care înfăţiÅŸează istoria îmbrăcăminÅ£ii Pirelli ÅŸi a publicităţii făcute acesteia prin lucrări de artă originale ÅŸi instalaÅ£ii multimedia, din momentul întemeierii companiei, de la sfârÅŸitul secolului XIX, ÅŸi până astăzi.

Peste un secol de industrie ÅŸi cutume sociale, remarcabil prin cercetare aplicată pe materiale ÅŸi procese, care caracterizează toate activităţile Pirelli, este ilustrat de patru spaÅ£ii de expunere: unul dedicat mersului (tălpi ÅŸi călcâie de cauciuc), unul îmbrăcăminÅ£ii (îmbrăcăminte pentru exterior ÅŸi impermeabile), unul mării (costume de baie ÅŸi alte produse pentru plajă ÅŸi apă) ÅŸi unul dedicat Pirelli PZero, proiectul curent al Pirelli axat pe aplicarea designului industrial la articole de îmbrăcăminte.

Cauciucul joacă rolul principal ÅŸi, sub forma unei mici sfere multimedia, ghidează vizitatorul prin expoziÅ£ie, ilustrând proprietăţile unui material care, prin diverse procese, este transformat în anvelope, fire elastice, materiale ÅŸi obiecte.

Începând cu arborele caucciù, "arborele care plânge", al cărui cauciuc a fost folosit de maiaÅŸi încă din anii 500 e.n., primele trei spaÅ£ii de expunere sunt dedicate trecutului, folosind reprezentări multimedia inovatoare ÅŸi arătând pentru prima dată de la recuperarea ÅŸi restaurarea lor schiÅ£e originale de publicitate din secolul XX pentru Pirelli, semnate de nume de top în materie de design grafic ÅŸi fotografie, recunoscute pe plan naÅ£ional ÅŸi internaÅ£ional: Jeanne ÅŸi Franco Grignani, Alessandro Mendini, Bruno Munari, Ugo Mulas, Ermanno Scopinich ÅŸi alÅ£ii.

Acest material, care constituie o mostră de lucru importantă ÅŸi care este conservat în Arhivele Istorice ale Fondazione Pirelli, va fi arătat în public pentru prima dată după ce a fost recuperat ÅŸi restaurat cu atenÅ£ie. Va fi o "premieră" pentru că în urma activităţii arhivistice s-a descoperit recent chiar o reclamă din 1952 cu Marilyn Monroe care poza în costume de baie din Lastex, o fibră elastică din acea vreme produsă exclusiv de Pirelli. AÅŸadar, ultimul salon este dedicat proiectului actual Pirelli PZero.

Aceste spaÅ£ii găzduiesc imagini înfăţiÅŸând tehnologia, inovaÅ£ia ÅŸi comunicarea specifice Pirelli, toate acestea dovedind schimbul continuu de cunoÅŸtinÅ£e dintre diversele zone de producÅ£ie: de la anvelope la impermeabile, de la tălpi de cauciuc la cizme, de la costume de baie din fibre elastice la bonete pentru duÅŸ ÅŸi toate celelalte articole care au însoÅ£it generaÅ£ii întregi atunci când visau, pregăteau sau îÅŸi petreceau vacanÅ£ele la malul mării.

ExpoziÅ£ia a fost inaugurată astăzi de către PreÅŸedintele companiei ÅŸi fundaÅ£iei Pirelli, Marco Tronchetti Provera ÅŸi de către PreÅŸedintele Triennale di Milano, Davide Rampello, împreună cu Germano Celant, Alessandro Mendini la care s-a adăugat ÅŸi un comentariu video din partea lui Umberto Eco.  "Actul expoziÅ£ional- a comentat Germano Celant - a cunoscut o schimbare de la o colecÅ£ie de obiecte expuse ÅŸi ilustrate "ca într-un muzeu" la o punere în scenă specifică, la o expunere care este o comunicare pur non-materială, alimentată prin mijloace media foarte tehnologizate". "Nu există obiecte, ci reprezentări care ne pot îndrepta atenÅ£ia de la aspecte tangibile ale modei la nivelul visurilor: o imagine-portret a modei", a comentat Umberto Eco, subliniind că "astăzi, totul este multimedia ÅŸi în acest fel poate fi chiar frumos să te uiÅ£i înapoi spre trecut".

Cele trei saloane dedicate trecutului au la bază campaniile publicitare ale acelor vremuri trecute ÅŸi sunt concepute conform cu două direcÅ£ii: prima este direcÅ£ia istoric-iconografică - expunerea unor lucrări de artă publicitară originale din anii 1910 până în anii 1950, în timp ce cea de a doua direcÅ£ie este cea tehnologică, cu o serie de instalaÅ£ii multimedia care permit privitorului să retrăiască campaniile publicitare ale trecutului într-o lectură contemporană.

Între acestea se numără o animaÅ£ie după reclama lui Bruno Munari din 1953 pentru talpa Coria (aflată de asemenea ÅŸi la MoMa în New York), precum ÅŸi o animaÅ£ie după ÅŸedinÅ£a foto realizată de Ugo Mulas pentru impermeabile ÅŸi Å£inută deasupra zgârie-norului Pirelli, una din clădirile simbolice ale Milanului. În salonul dedicat mării, vizitatorii, întâmpinaÅ£i de o mărturie excepÅ£ională a costumelor de baie din fibre elastice (Marilyn Monroe, din 1952), se vor simÅ£i scufundaÅ£i vizual în mare, putând vedea plutind deasupra lor câteva ÅŸalupe Pirelli, în timp ce tineri ÅŸi tinere se aruncă în mijlocul valurilor purtând, evident, costume de baie, ochelari ÅŸi înotătoare Pirelli.

Un salon întreg este dedicat consultării atât analogice, cât ÅŸi digitale a bogatului patrimoniu de imagini, cataloage, postere, reviste ÅŸi materiale video Pirelli care compun o istorie a comunicării în Italia ÅŸi în lume. O consultare atât analogică, cât ÅŸi digitală, graÅ£ie instalaÅ£iei multimedia de tip "arhivă controlată manual" produsă de NABA (Noua Academie de Arte Frumoase din Milano). De asemenea, publicul poate vedea pentru prima dată ÅŸedinÅ£e foto integrale pentru campanii publicitare, inclusiv imagini de culise.

Salonul dedicat articolelor de îmbrăcăminte PZero de la Pirelli este ocupat în locul acestora de o instalaÅ£ie interactivă care măsoară 14 metri, prin intermediul căreia vizitatorul devine protagonistul unui univers imaginar de gesturi, miÅŸcări ÅŸi acÅ£iuni reprezentate în opalescenÅ£a unei lumi onirice. Moda nu este fizică, fără substanţă. Produsele se estompează în dorinÅ£e ÅŸi viziuni. Imaginile care apar în acest cadru generos ne vorbesc despre o lume care apare bi-dimensională, în care întrezărim fulgurant oameni ÅŸi obiecte. Sfera de cauciuc intră în scenă ÅŸi conferă acestei lumi proprietăţile sale incredibile care ne permit să facem lucruri care par imposibile.

Intrarea este liberă.

ExpoziÈ›ia este deschisa de marÅ£i până duminică, de la ora 10.30 până la 20.30 È™i de joi până vineri între orele 10.30 - 23.00

Amenajare ÅŸi planificare multimedia: N!03

Planificare architecturală: Federico Colletta, CO3 architetti associati


"SUFLETUL DE CAUCIUC" văzut de Germano Celant

Termenul "cauciuc" evocă un material a cărui identitate principală se manifestă într-o pletoră de produse, aproape devenind densitatea enigmatică a obiectului însuÅŸi, graÅ£ie faptului că adaptabilitatea sa misterioasă angajează într-un grad remarcabil de mare simÅ£urile noastre vizual ÅŸi tactil. Este corelat cu importanÅ£a pozitivă a funcÅ£iilor de extindere ÅŸi protecÅ£ie, de rezistenţă ÅŸi consistenţă într-atât, încât acoperă un domeniu larg de servicii ÅŸi situaÅ£ii. Caracterul său originar lichid poate, de altfel, fi văzut în caracterul solid al obiectelor ÅŸi lucrurilor care au o integritate materială elastică ÅŸi trepidantă, solidă ÅŸi îmbietoare, permeabilă ÅŸi impermeabilă în acelaÅŸi timp, aproape vie. ExistenÅ£a sa se articulează ca o fluctuaÅ£ie perpetuă ÅŸi compactă, unduitoare ÅŸi rătăcitoare care se poate înscrie ÅŸi în contextul carnalului, unde privirea este mereu forÅ£ată să zăbovească pe suprafaÅ£a corpului, aici pe suprafaÅ£a produsului industrial.

Devenim conÅŸtienÅ£i de cauciuc numai prin intermediul percepÅ£iei vizuale, dedesubtul suprafeÅ£ei unui obiect sau lucru în genere. Iar această percepÅ£ie răzbate spre ÅŸi este adusă la semnificaÅ£ie în frumuseÅ£ea manifestării sale epidermice sau a splendorii parcă similare pielii, fie că se materializează într-o talpă sau o umbrelă, un impermeabil sau cască de înot. Ceea ce contează este consistenÅ£a sa seducătoare ÅŸi asemănătoare mierii care evocă o delicateÅ£e pasageră ÅŸi senzuală, unde suprafeÅ£ele sunt transformate în dorinÅ£e sau o densitate care se închide ÅŸi deschide în funcÅ£ie de solicitările ÅŸi stimulii externi.

Åži pentru că modalităţile de apariÅ£ie a cauciucului sunt atât de felurite, nici o imagine nu poate reda identitatea sa, deoarece fluiditatea carnală sau materială nu poate fi conÅ£inută într-un singur corp, ci trebuie să se refere la variabilele infinite ÅŸi concrete ale adaptabilului ÅŸi ale stării lichide. De fapt, corpul de imagini care îl are în vedere, constituit într-o vizualizare care trece de la poster la reclamă, de la film la expoziÅ£ie, intenÅ£ionează numai să transforme o non-consistenţă într-o consistenţă, sau mai degrabă să confere celei din urmă un statut de realitate unică, forma ÅŸi figura unui produs. Åži pentru că datul originar este trecător, identitatea cauciucului nu poate fi atribuită unui anumit peisaj de lucruri sau obiecte sau altuia, ci trebuie afirmat ca fiind incertitudinea însăşi care ne împiedică să îl fixăm într-o anumită stare sau în alta. De aici se trage experienÅ£a, poate fundamentală, a unei afectări senzuale care este perpetuu prezent-absentă în supunerea faţă de percepÅ£ie ÅŸi atingere.

Dorind acum să împărtăşim sensul acestui protagonist industrial, în care substanÅ£a caută să se prelungească într-o epifanie a vieÅ£ii contemporane, provocarea esenÅ£ială nu mai poate continua să fie sugerată prin deificarea obiectelor ÅŸi lucrurilor cărora le conferă corporalitate, ci aceasta trebuie să găsească o dimensiune care merge dincolo de percepÅ£ia fizică tradiÅ£ională. Un teren de înÅ£elegere ÅŸi viziune în care obiectele se pot completa pe ele însele prin acÅ£iuni suplimentare ÅŸi acÅ£iuni de un ordin diferit, unde prezenÅ£a lor concretă lasă loc interpretării.
 
“L’anima di gomma” caută să facă tocmai aceste lucruri, reunind dimensiunile imaginative ale locutorilor, artiÅŸtilor grafici, realizatorilor de film, designerilor vizuali ÅŸi artiÅŸtilor care au contribuit la evocarea cauciucului, articulându-l prin dimensiunea virtuală a mesajului, ÅŸi astfel prin funcÅ£ionalitatea simÅ£urilor, nu a materialului. Explorarea are aici loc nu pe suprafaÅ£a lucrurilor ÅŸi obiectelor, ci înăuntrul sufletului materiei care le constituie.

Dar ce înseamnă suflet? Este principiul non-material care se ataÅŸază de corp. O entitate care are legătură cu o sumă anumită de operaÅ£ii ÅŸi evenimente, fizice ÅŸi spirituale, care constituie manifestarea unei fiinÅ£e. Ceva care constituie corpul însuÅŸi, însă nu limitele sale materiale. O substanţă cu o realitate proprie care, în cazul subiectului ales, reprezintă activităţile "mentale" ÅŸi "vizuale" care redau valorile sale, unde acestea sunt oferite drept garanÅ£i ai sensurilor, schimbându-se de-a lungul timpului ÅŸi istoriei.

Apar apoi sub privirea vizitatorului aflat la “L’anima di gomma”, expoziÅ£ie curatoriată de Fondazione Pirelli, producÅ£iile imagistice ale unor artiÅŸti individuali creatori care au urmărit, privind înainte, descifrarea acestui material, de la descoperirea arborelui de caucciù, mereu mergând mai departe în imersiunea sa în lume, schimbând producÅ£ia industrială, însă ÅŸi acÅ£iunile ÅŸi obiceiurile noastre vestimentare. Ceea ce expoziÅ£ia încearcă să comunice nu este atât produsul ca joc metamorfozant al imaginaÅ£iei creative care, de la începuturile secolului XX, a luat forma schiÅ£elor ÅŸi fotografiilor, a textelor ÅŸi viziunilor pentru reclame ÅŸi nici nu încearcă să documenteze impactul informaÅ£ional pe care cauciucul l-a avut asupra mass-mediei, de la ziare la reviste, stabilind o corelaÅ£ie între scris ÅŸi produsul industrial pe baza legăturilor acestuia cu viaÅ£a de zi cu zi.

De fapt, logica expoziÅ£iei de la Triennale di Milano actualizează încă ÅŸi mai mult modalităţile de "expunere", acea expunere care a început cu expoziÅ£iile universale ale secolului XIX, ale căror intenÅ£ie a fost promovarea, estetică ÅŸi economică, a unei identităţi naÅ£ionale, implementată printr-un proces de comunicare ÅŸi prezentare alimentate de către o accelerare ÅŸi intensificare perceptuală a experienÅ£ei fizice ÅŸi mentale din partea vizitatorului. Un tip de proiecÅ£ie care, pe parcursul secolului trecut, a fost martor la o accelerare virtuală ÅŸi mai mare a mesajului "expus" ÅŸi la o reducere fizică a produsului. Cu o evoluÅ£ie sistematică, expunerea a cunoscut o schimbare de la colecÅ£ia de obiecte expuse ÅŸi ilustrate "ca într-un muzeu" la o punere în scenă specifică, la o expunere care este o comunicare pur non-materială, alimentată prin mijloace media foarte tehnolohizate. “L’anima di gomma” oscilează între aceste opÅ£iuni extreme de expunere ceea ce face ca vehiculul comunicării, de la poster la film, de la proiecÅ£ii bi-dimensionale la medii sinestezice, să fie un instrument de informaÅ£ie pură, de conÅŸtiinţă pură.
 
Astfel, prezenÅ£a obiectului "arheologic", cum ar fi vechiul impermeabil sau anvelopa, costumul de baie sau umbrela din alte vremuri, nu este folosită aici ca un element al memoriei, ci lasă loc pentru "reprezentarea" sa.  Soliditatea sa imitativă, de la Giuseppe Cappadonia la Giorgio Dabovich, la Bruno Munari la Alessandro Mendini ÅŸi până la animarea fotografiilor făcute de Mulas ÅŸi la instalaÅ£ia interactivă realizată de Studio N!O3, substituie astăzi repetarea produsului original ÅŸi chiar serveÅŸte la consumarea acestuia.
Mergând prin expoziÅ£ie, se pot percepe multiplicităţile ÅŸi variaÅ£iile unei identităţi care divid diverse obiecte în câte multiplicităţi ÅŸi variaÅ£ii există. Însă continuitatea subsidiară a unui semn rămâne, totuÅŸi, înÅ£eleasă. Iar dacă contribuÅ£iile grafice ÅŸi fotografice, textuale ÅŸi cinematice schimbă obiectul, acestea evoluează odată cu pasul constant al noilor tehnologii, o cale susÅ£inută de o strategie unificatoare care a existat ÅŸi există prin flexibilitate, multiplicitate ÅŸi subtilitate. AÅŸa cum este cauciucul.


"SUFLETUL DE CAUCIUC" văzut de Umberto Eco

O expoziÅ£ie care începe cu un corpus de lucrări istorice. Åži care caută un limbaj actual, contemporan pentru a-l descrie. În nici un caz o contradicÅ£ie. De fapt, este cât se poate de normal ca o expoziÅ£ie care conÅ£ine, de pildă, un exponat ce Å£ine de olăritul grecesc să fie una dedicată arhitecturii moderne. TotuÅŸi, există o diferenţă între conÅ£inut ÅŸi recipient. Aici avem o colecÅ£ie de instrumente de publicitate ÅŸi comunicare în cadrul altui instrument de comunicare, acela al expoziÅ£iei “L’anima di gomma – Estetica e tecnica al passo con la moda” ("Sufletul de cauciuc. Estetică ÅŸi Tehnică în pas cu Moda"), dar cu mica diferenţă că, de-a lungul istoriei publicitare a Pirelli pe care o vedem aici, ceea ce se afla la dispoziÅ£ia noastră atunci era imaginea pe postere sau alte reclame, expuse acum în cadrul unui recipient multimedia. De fapt, în zilele acestea totul este multimedia iar în acest fel, a privi înapoi spre trecut poate fi chiar plăcut.

Sunt câteva lucruri de spus în legătură cu aceasta. Primul este legat de faptul că, în concepÅ£ia foarte multor oameni, moda este ceva tangibil, fizic - Å£esătura, ceva ce Å£ine de obiecte ÅŸi lucruri. În această expoziÅ£ie cu totul intangibilă, una alcătuită din imagini, istorie ÅŸi interpretare, vedem nu portretul modei, ci un portret al imaginii modei. Åži tocmai în acest aspect vedem noutatea acestei prezentări. Multe dintre aceste articole vestimentare sau costume de baie ar avea un aspect ponosit dacă s-ar păstra într-un muzeu, cam ca atunci când cineva vizitează un muzeu care expune îmbrăcăminte din secolul XVI. Dar imaginea modei renascentiste pe care Carpaccio ne-o transmite în portretele sale de curtezane este ceva cu totul diferit. Aceasta prinde viaţă ÅŸi ne vorbeÅŸte ÅŸi permite ochilor noÅŸtri moderni să înÅ£elegem mai bine istoria. La fel se poate spune ÅŸi despre reclamele ÅŸi designul grafic al acestei expoziÅ£ii, ceea ce ne aduce la un alt aspect.

MoMa a inclus Olivetti Lettera 22 ca fiind una din cele mai frumoase sculpturi ale secolului XX. În mod analog, în viitorul nu atât de îndepărtat, când vom vorbi despre arta din perioada din urmă a anilor 1900, vom vedea că multe reclame au fost mai inovatoare ÅŸi că au dat dovadă de mai multă creativitate decât multe picturi.

Celălalt aspect care mă intrigă pe mine cel mai mult este că uneori reclama este mai veche decât obiectul. În schimb, alteori, poate că obiectul este mai vechi decât reclama. Vă voi da un exemplu: din cantitatea enormă de lucrări expuse, am ales două imagini tipice pentru campaniile publicitare Pirelli, imagini care promovează produsul Tacco Stella, cu elemente similare ilustraÅ£iilor romanelor umoristice ale anilor 1920, cum ar fi “Cretinetti e Beoncelli”. Ei bine, aceste imagini sunt vechi iar astăzi poate că nici nu le-am mai accepta. Însă lucrul pe care încearcă să-l vândă, anume călcâiul de cauciuc, încă există ÅŸi este folosit. Să privim la două imagini minunate din reclamele realizate de Jeanne Grignani pentru impermeabile. GraÅ£ie designului lor, impermeabilele ca atare sunt puÅ£in demodate, însă eleganÅ£a imaginilor este cât se poate de la modă. În alte exemple chiar, atât obiectul, cât ÅŸi imaginea sunt deopotrivă moderne.
 
AÅŸadar, această reclamă trezeÅŸte câteva gânduri interesante despre modă, despre prezentarea stilului ÅŸi despre forma cutumelor legate de ÅŸi a reflecÅ£iilor despre consum din zilele moderne. Lipsesc două lucruri din expoziÅ£ie pe care aÅŸ vrea să le reliefez. Åžtiu, nu este vina dvs., pentru că nu dvs. le-aÅ£i produs. TotuÅŸi, expoziÅ£iei îi lipsesc trenciurile lui Humphrey Bogart ÅŸi al Locotenentului Colombo. Poate că veÅ£i spune să aÅ£i putea să le recreaÅ£i. Ar fi o idee foarte bună, dacă reuÅŸiÅ£i să ajungeÅ£i la un acord cu producătorul tradiÅ£ional al trenciurilor în stilul Bogart. Cât despre Colombo, trenciul său vechi ÅŸi abuzat sugerează o idee de viaţă lungă ÅŸi stofă durabilă. Åži aceasta este, de asemenea, o valoare de luat în considerare.

Dar să ne întoarcem la imagini. ExpoziÅ£ia cuprinde lucrări ale unor artiÅŸti grafici, designeri ÅŸi fotografi care au început să lucreze pentru Pirelli încă de când erau foarte tineri ÅŸi prin urmare încă nu celebri. Iar instalaÅ£iile multimedia în care creaÅ£iile lor au fost reinterpretate par să sugereze o punte între un limbaj al trecutului ÅŸi limbajul viitorului - o idee originală, contemporană. DeÅŸi mărturisesc că am îndoieli serioase cu privire la longevitatea mijloacelor multimedia în comparaÅ£ie cu forÅ£a materialelor grafice ale campaniilor publicitare istorice. În zilele noastre, artiÅŸtii multimedia au între 20 ÅŸi 30 de ani, sunt creativi ÅŸi conectaÅ£i la timpul lor. Dar atunci când vor ajunge la vârsta de 60 de ani, tehnicile media vor fi evoluat atât de mult, încât este probabil că nu vor mai putea Å£ine pasul. Cu alte cuvinte, evoluÅ£ia frenetică a tehnologiei scurtează media de viaţă a unui artist.

Mai este un ultim aspect al expoziÅ£iei care merită consideraÅ£ia noastră. După cum am spus deja, nu există obiecte, ci numai reprezentări care ne pot îndrepta atenÅ£ia de la aspecte tangibile ale modei la nivelul visurilor. Într-adevăr, moda evocă ÅŸi produce visuri, mai ales acum. În secolele XVI ÅŸi XVII, când stilurile s-au schimbat, ÅŸi au făcut-o încet, moda a urmărit o schimbare ce s-a produs, de fapt, în oameni înÅŸiÅŸi. Astăzi, lucrurile stau puÅ£in diferit. Nu trebuie decât să urmăreÅŸti un spectacol de modă pentru a vedea cum producătorii vestimentari sunt forÅ£aÅ£i să apară cu modele ÅŸi stiluri noi în fiecare an, poate chiar să apeleze la un stil din urmă cu cinci ani, apoi revenind la unul cu cinci ani mai târziu. RelaÅ£ia cu piaÅ£a ÅŸi cu consumatorul este teribil de artificială ÅŸi chiar trecerea timpului devine o ficÅ£iune. De pildă blugii uzaÅ£i. Cândva aveau farmecul unei îmbrăcăminÅ£i adevărate, a ceva purtat mult timp, evocând ideea de familiaritate ÅŸi folosire în trecerea lentă a anilor. Astăzi, ei sunt vânduÅ£i deja cu aspectul de a fi uzaÅ£i. FicÅ£iune, fals. ÎÅ£i dă de gândit, exact ceea ce această expoziÅ£ie ne îndeamnă să facem.

 

PIRELLI ÅžI MODA

Pirelli are o istorie vestimentară ÅŸi o carieră în lumea modei cu o tradiÅ£ie de mai bine de un secol. Ca linie de afaceri, a început în 1873, la un an după ce compania a fost înfiinÅ£ată, cu primele sale articole tehnice din cauciuc. Deja în 1877 produsele sale numite "articole de îngrijire ÅŸi mercerie" erau disponibile pe piaţă. Acestea includeau ÅŸi îmbrăcăminte impermeabilă: tălpi, călcâie ÅŸi galoÅŸi de cauciuc, precum ÅŸi bonete pentru duÅŸ ÅŸi "inele de baie plutitoare". DeÅŸi spiritul predominant era cel al funcÅ£ionalităţii ÅŸi practicalităţii, nu lipseau nici eleganÅ£a ÅŸi stilul, după cum este dovedit prin selecÅ£ia graÅ£ioasă de pelerine de damă de la Pirelli. Åži tehnologia era o caracteristică perpetuă a produselor companiei care a brevetat prima anvelopă în anul 1901. Anii 1920 au fost martori la dezvoltarea unui nou tratament pentru Å£esăturile impermeabile iar în anii 1930 a început producÅ£ia de "Lastex", un fir de latex rezistent, elastic care era destul de subÅ£ire pentru a fi Å£esut ca un fir normal. Însă articolele vestimentare Pirelli au cunoscut un real succes abia în anii de după al doilea război mondial.

La începutul anilor 50 a fost introdus pe piaţă un nou tip de talpă sintetică. Coria, "talpa pentru un mers modern", îmbina calităţile pielii ÅŸi ale cauciucului: uÅŸoară, rezistentă, impermeabilă ÅŸi cu un preÅ£ moderat.  Apoi au apărut modele diverse pentru a corespunde diverselor tipuri de mers cu diverse tălpi ÅŸi suprafeÅ£e de contact: Accademica, Alpina, ÅŸi Aprica, pentru munÅ£i, ÅŸi Belpasso, Viavai, sau Lungarno pentru mers pe suprafaţă plană. Pentru cei cărora le plăcea să meargă cu un pas mai săltăreÅ£ exista Ripple: "merge în locul tău". Pentru cei mai preocupaÅ£i cu aspectul exista Levanto, o talpă care alterna elegant porÅ£iuni transparente ÅŸi pline.
 
Începând cu perioada de după 1945, Pirelli a deshis calea ÅŸi în articole vestimentare gata de purtat. În Arona, compania a deschis o nouă fabrică de producÅ£ie pentru impermeabile ÅŸi pelerine. Cercetările întreprinse în legătură cu materialele au produs brevete uimitoare. Acestea au fost vizibile în inovaÅ£iile pe care compania le-a adus pe piaţă în materie de Å£esături impermeabile: "lâna elastomerizată" care conÅ£inea straturi fine de cauciuc sintetic vulcanizat ÅŸi natural între două straturi de bumbac pline cu aer; articolul "sportiv", lână Å£esută cu cauciuc catifelat, ÅŸi "lâna cauciucată", obÅ£inută prin prelucrarea a două tipuri de lână cu un tratament special.

Lastex, botezat în campaniile de promovare ale companiei drept "o minunăţie de fir", este folosit în producÅ£ia de corsete ÅŸi costume de baie care îmbunătăţesc formele feminine, fiind în acelaÅŸi timp practice ÅŸi confortabile. O confirmare adecvată a venit dintr-o sursă excepÅ£ională: în 1952, Marilyn Monroe, pe atunci un model foarte frumos ÅŸi o actriţă care încă nu cunoscuse succesul, a pozat în reclame pentru costumele de baie făcute cu firul de Lastex al Pirelli. În timpul anilor de creÅŸtere economică, produsele de cauciuc ale Pirelli au funcÅ£ionat ca accesorii pentru vacanÅ£ele la mare ale italienilor: măşti de înot, înotătoare, aparate de respirat sub apă, costume de scufundat, bonete de baie, jucării gonflabile, saltele de apă, bărci ÅŸi ÅŸalupe gonflabile.  Pirelli era sinonim cu marea - cu multiplele sale aspecte, inclusiv navigarea. 

Sigla Pirelli de pe articolele destinate navigării era realizată din material rezistent la apă. În 1971, în cooperare cu designerul de modă Eva Sabbatini, a fost lansat un nou material - "Dova", o Å£esătură impermeabilă care îmbina rezistenÅ£a la rupere cu o delicateÅ£e sporită, fiind folosită de Sabbatini într-o serie de modele (pentru bărci cu motor, yachturi, ski acvatic) remarcabile pentru stilul lor futurist, pentru uÅŸurinÅ£a de purtat în activităţi sportive ÅŸi pentru rafinament.  Toate cele de mai sus exemplifică felul cum Pirelli a folosit tehnologii originale pentru a crea articole vestimentare elegante ÅŸi de calitate. Chiar ÅŸi astăzi, acestea sunt caracteristici care disting Pirelli PZero, brandul pe care l-a imaginat în urmă cu 125 de ani, urmând calea producÅ£iei primului impermeabil cauciucat ÅŸi un proiect de design industrial animat de un zel al experimentării în care ingineria ÅŸi performanÅ£a găsesc o dimensiune care se poate spune că exercită o fascinaÅ£ie anume.

 

PIRELLI, FONDAZIONE PIRELLI ÅžI CULTURA

Pirelli este o companie care ocupă o poziÅ£ie de top în istoria culturală a lumii de afaceri italiene, clădită pe cercetare, calitate, inovaÅ£ie, internaÅ£ionalism: elemente care i-au asigurat statutul de promovator al unor progrese importante în domeniile industriei, designului ÅŸi comunicării de afaceri, fiind unul din pilonii modernizăriii ţării. De-a lungul timpului, Pirelli a devenit un adevărat simbol al zelului lombard, ghidat de valori ca solidaritate socială, modernitate ÅŸi credinţă în progres. În acest context, Pirelli a fost mereu conÅŸtientă de importanÅ£a relaÅ£iei dintre lumea antreprenoriatului ÅŸi lumea artei ÅŸi, ca atare, este perpetuu implicată în activităţi ÅŸi iniÅ£iative ce au ca scop să aducă aceste lumi mai aproape una de cealaltă. A păstra o relevanţă culturală în cadrul economiei unei companii înseamnă a recunoaÅŸte capacitatea sa de a produce valoare prin exercitarea unei influenÅ£e pozitive asupra contextului în care acÅ£ionează ÅŸi prin sistemul dens de relaÅ£ii pe care le generează. Validarea elementelor culturale în formarea unei "identităţi de afaceri" este, aÅŸadar, un factor esenÅ£ial în relaÅ£ia dintre o companie ÅŸi teritoriul său, în căutarea valorilor de durabilitate a mediului înconjurător ÅŸi a mediului social, context în care Pirelli intenÅ£ionează să fie întotdeauna un protagonist activ.

Prima linie a activităţilor culturale ale Pirelli este ocupată de către Fondazione Pirelli, constituită în 2009 cu scopul de a promova ÅŸi face cunoscut patrimoniul cultural, istoric ÅŸi documentar al Grupului. Obiectivele fundaÅ£iei includ validarea ÅŸi susÅ£inerea iniÅ£iativelor culturale care au o afinitate ÅŸi relevanţă pentru cultura de afaceri a Pirelli. Acest angajament a putut fi remarcat, între altele, în colaborarea actuală dintre Pirelli ÅŸi Pinacoteca di Brera, Fai – Fondo Ambiente Italiano, colecÅ£ia Peggy Guggenheim ÅŸi Triennale di Milano. IniÅ£iat în 2007, parteneriatul cu Triennale di Milano presupune o analiză sistematică ÅŸi comună a strategiilor de validare a "culturii proiectelor" ÅŸi a "culturii produsului". O alianţă strategică între două dintre cele mai importante corpuri istorice din Milano, profund milaneză "prin naÅŸtere", Triennale - una dintre cele mai importante instituÅ£ii din domeniul artelor vizuale ÅŸi arhitecturale -, are astăzi, la fel ca Pirelli, o clară misiune internaÅ£ională.

De asemenea, Pirelli este membru fondator al Fondazione Hangar Bicocca ÅŸi contribuie la consolidarea identităţii sale într-un cadru cultural cu rădăcini milaneze ferme, fiind însă deschisă ÅŸi celor mai stimulatoare influenÅ£e internaÅ£ionale. În lumea muzicii ÅŸi a teatrului, Pirelli susÅ£ine de mulÅ£i ani Fondazione del Teatro alla Scala ÅŸi este în prezent partener al Piccolo Teatro di Milano ÅŸi al Teatro Franco Parenti. Grupul Pirelli susÅ£ine ÅŸi Institutul pentru Nevăzători din Milano în proiectul ‘Dialogo nel Buio’ ÅŸi este partener instituÅ£ional al Fondazione Isec – Istituto per la Storia dell’Età Contemporanea. FundaÅ£ia îÅŸi are sediul în Clădirea 134 din districtul Bicocca, o clădire istorică a Pirelli, complet reconfigurată pentru a servi acestui scop. Pe lângă birourile fundaÅ£iei, clădirea include ÅŸi săli dedicate Arhivei Istorice a Pirelli ÅŸi pentru organizarea de iniÅ£iative ÅŸi întâlniri pentru public.

21.06.2011


Aboneaza-te la newsletter-ul "ArtSpirit".

Lun Mar Mie Joi Vin Sam Dum
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

Martie 2024






Cauta pe https://dexonline.net/ zeci de mii de definitii si sinonime si rime din dictionarul romanesc.


Interviu cu Sorana Darclee Mohamad despre piesa de teatru E atat de rau ca-i bine

Cinema Patria alături de Sad Comedy ii invita pe cei interesati joi, pe 4 Decembrie, începând cu ora 19:00, la spectacolul ”E atât de rău că-i bine!”, în regia lui Octavian Strunilă. ProducÈ›ia prezintă o piesă [...]

mai mult

Cu sange rece, sezonul 6 la Diva - prezentare serial, actori si episoade

Lilly Rush, un detectiv inteligent care investighează crimele din Philadelphia, lucrează la cazuri închise - crime care nu au fost niciodată soluÅ£ionate. Produs de Jerry Bruckheimer Television, în colaborare cu CBS Productions ÅŸi Warner [...]

mai mult


Copyright В© 2010 Art Spirit | Web Design - DOW MEDIA | gazduire web - SpeedHost.ro